شناسهٔ خبر: 32267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نقش بازآفرینی بافت‌های فرسوده درارتقای توان مدیریت در بحران/ ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل در بافت‌های ناکارآمد

جلسه به گفته رییس اداره عمران بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی قزوین مجموعه اقداماتی که به منظور احیا، بهسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری انجام می‌شود ارتقای سیستم پدافند غیر عامل و افزایش توان مدیریت در بحران را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رافع ناصری فر، رییس اداره عمران بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی قزوین در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی  پدافند غیر عامل که با محوریت بهسازی و بازآفرینی محلات نا کارآمد شهری وبا حضورمحمدموسی شیر علیا، رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی، نماینده اداره کل بحران و سایراعضای کارگروه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، عنوان کرد: شناسایی بافت‌های ناکارآمد، اولویت بندی و مقاوم سازی قطعات بافت فرسوده که در پدافند عامل از گام‌های اساسی است، از آسیب پذیری این گونه بافت‌ها و خسارت ناشی از آن در زمان وقوع حوادث می‌کاهد.

وی افزود: پدافند غیر عامل از نگاه بهسازی و نوسازی شهری به معنای کاهش آسیب پذیری ساختمان‌ها، تاسیسات و شریان‌های شهری و منطقه‌ای با استفاده از فعالیت‌های فنی و مدیریتی است.

ناصری فر خاطر نشان کرد: تعامل تمام دستگاههای اجرایی اعم از استانی و محلی و اجرای برنامه‌های آموزشی نقش بسزایی در افزایش توانایی شهروندان و مدیران شهری در کلیه سطوح مدیریت بحران دارد.

وی در ادامه یادآور شد: برنامه ریزی، مطالعه، تحقیق، ساماندهی، طراحی و تامین منابع و امکانات از ابزارهای مهم و اساسی ایجاد آمادگی به منظور کاهش خطرات است.

رییس اداره عمران بهسازی شهری در پایان گفت: در این جلسه پیشنهادهایی مبنی بر چگونگی رعایت اصول پدافند غیر عامل در بافت‌های ناکارآمد مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر اعضای جلسه و کارگروه به تصویب رسید.

نظر شما